عکس ها وکلیپ های خفن آشواریا و یانگوم و جنیفر لوپز

کلیپ های کمیاب آشواریا یانگوم جنیفر لوپز بازیگران بالیوود و هالیوود

عکس ها وکلیپ های خفن آشواریا و یانگوم و جنیفر لوپز

کلیپ های کمیاب آشواریا یانگوم جنیفر لوپز بازیگران بالیوود و هالیوود

آداب روز مره

 

 

در زندگی هر یک از افراد بشر دو راه وجود دارد : راه خوب و بد . اگر بعضی ها راه خوب را انتخاب می کنند برای آن است که راه بد بر اثر کثرت عبور ما بسته است !

سه کلمه جادویی  این سه کلمه جادویی را در روز چندین بار به کار برید : لطفا ً ، متشکرم ، ببخشید .

دو کلمه شوم :  در زندگی خانوادگی ، شوم ترین کلمات این دو هستند : مال من ، مال تو .

در مکان های عمومی در عصر ما ، این حادثه می تواند در هر نقطه از جهان روی دهد :

یک روز مردی در اتوبوس جایش را به خانمی تعارف کرد . خانم به قدری از عمل آن مرد تعجب کرد که از هوش رفت . وقتی او را به هوش آوردند ، از آن آقا به خاطر کاری که کرده بود تشکر کرد  . این بار آقا از تعجب بی هوش شد !

در اتوبوس ، مطب وسایر جاها بهتر است جای خود را به مسن ترها بدهید . چه زن ، چه مرد .

اگر برای فرزند نوجوان تان جایی را اختصاص داده اید ، از او بخواهید جایش را به فرد مسن تر یا بچه دار یا معلول بدهد .

فراگرفتن آداب از سنین نوجوانی ، خود یک پدیده ای بی نظیر است .

هر روز برای یادگیری ، یک فرصت جدید است .

قسم  : هر چه بیش تر قسم بخوریم تا حرفمان را ثابت کنیم، باور دیگران را نسبت به خود کاهش داده ایم .

در خانه : وقتی به خاطر رفتار متین تان در خارج از خانه مورد احترام قرار می گیرید ، این رفتار را در خانه هم حفظ کنید .

معامله نسیه : صفر ارزشی ندارد ، ولی وقتی ارزش پیدا می کند که بعد از عدد صحیح قرار بگیرد .   اگر مغازه یا فروشگاهی به شما اعتبار داده تا نسیه معامله کنید ، به این فکر کنید که ممکن است گذران آخر برج برای او هم همان اندازه سخت باشد که برای شما دشوار است .

اختلافات خانوادگی : بیش از ازدواج چشم ها را خوب باز کنید و پس از آن ، کمی روی هم بگذارید.

اختلافات خانوادگی و گله گذاری های زناشویی را در خانه و اتاق خصوصی خودتان حل کنید نه جلوی دوستانی که قرار است ساعاتی را با آنها بگذرانید .

هرگز آنها را به شهادت نگیرید و وادار به پشتیبانی از خود نکنید . شاید با شما موافق نباشند .

 ساعت مچی : ساعت مچی با بند چرمی یا فلزی مخصوص روز است.

ساعت مچی با بند ظریف براق یا نگین زنانه مخصوص شب است که با لباس های تشریفاتی تر استفاده می شود .

تنها آقایان می توانند ساعت با بند چرمین یا بند پوست مار در مهمانی های شب استفاده کنند .

 حلقه ازدواج : حلقه یا انگشتردر انگشت انگشتری دست چپ ، نشانه داشتن نامزد یا همسر است ولی در سایر انگشتان همان دست یا دست راست ، این معنی را در بر نمی گیرد .

اتاق خواب : به محض اینکه شب فرا رسید و چراغ ها روشن شد، پرده ی پنجره اتاق خوابتان را ببندید . پشت این دیوار پارچه ای است که زندگی خصوصی شما می گذرد .

انگشت اشاره : انگشت اشاره در حقیقت برای این آفریده نشده که با آن افراد را نشان دهیم . ( اگر چه نامش انگشت اشاره است ) برای این هم آفریده نشده که از طریق سوراخهای بینی ، آناتومی داخل آنرا کشف کنیم .

 پشت فرمان اتومبیل : آیا تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا بیشتر آقایان پشت فرمان اتومبیل یا پشت چراغ  قرمز ، در سوراخ بینی شان دنبال مروارید می گردند ؟

بخشنده پول : اگر دست و دل باز هستید ، سعی نکنید این موضوع را دایم به رخ مردم بکشید و اگر برای نمایش بخشنده اید ، بدانید مردم افرادی را که با دست راست پول می دهند و با انگشتان دست چپ حساب آنرا نگه می دارند ، به زودی خواهند شناخت .

برای جلب توجه :  گفته اند انسان برای اینکه حرف زدن بیاموزد ، به دو سال وقت نیازمند است ولی برای آموختن سکوت پنجاه سال مهلت لازم دارد .

برای آنکه در محلی توجه همراهتان را جلب کنید ، صدایتان را بلند نکنید . اگر حرف های شما جالب باشد ، دیگران خود به گفته های شما توجه می کنند .

نگاه گویا : وقتی با شما حرف می زنند و یا شما با دیگری صحبت می کنید ، اگر نباید به چشمانش نگاه کنید ، دست کم به دهانش چشم بدوزید . چشم ها گویا هستند و ادراک را نشان می دهند و گرنه حرف زدن با دیوار کار مشکلی است .

اخم : اگر دیگران بد اخم هستند ، شما خوشرو باشید .

هزینه یک لبخند خیلی کمتر از هزینه برق است ولی خیلی بیشتر از آن روشنایی می بخشد .

غیبت : اولین بار که به یاوه گویی و غیبت مبادرت می ورزیم ، چه بسا برایمان جالب و لذت بخش باشد ولی پس از مدت کوتاهی این کار عادت شده و جز خصوصیات اخلاقی مان در خواهد آمد .  می گویند عادت ناپسند در روزهای نخست از تار عنکبوت سستر است اما به مرور از سیم های ضخیم هم سخت تر می شود .

پرحرفی  : بد نیست بدانید که پرحرفی هم نوعی بی ادبی به شمار می رود . چون تا اکنون هیچ کس از حرف زدن دچار گرفتاری و زحمت نشده ، بهتر است هیچ فرصتی را برای بستن دهان خود از دست ندهیم .

نظر اکثریت : گاه ادب حکم می کند دست از یک دندگی برداریم و موافق نظریه اکثریت شویم .

سرانجام باید جای کوچکی هم برای عقاید دیگران باقی بگذاریم .

بهتر است با بحث کردن با دیگران هرگز نمی توان افکار آنها را عوض کرد فقط این خطر وجود دارد که افکار خود انسان عوض شود .

ادب : فکر نکنید ادب باید فقط در مواقع به خصوصی به کار گرفته شود . ادب همیشه و در همه حال باید به همراهمان باشد. جزو افرادی نباشیم که ادب را در حضور چند شاهد به کار می گیرند .

تحمل : شوخی دوبار شنیده شده را تحمل کنید و با سایرین در خنده شریک شوید ، حتی اگر خنده تان اجباری باشد و گرنه همیشه این خطر وجود دارد که گوینده به تصور این که شما متوجه نشده اید ، شوخی را دوباره تکرار کند !

تمسخر : به کسی مربوط نیست که همسرتان ، خودتان یا ... در خواب خرخر می کند . این نباید دست آویزی برای تمسخر و خنده دیگران شود .

نام بیماری : ناراحتی های معده و روده را جز با پزشک ، نباید با اسم واضح و دقیق بیماری تشریح کرد . کافی است بگوییم به بیماری معده یا روده مبتلا شده ایم .

هندی ها می گویند : (( زبانت را به گل سرخی تبدیل کن تا عطرآمیز سخن بگوید .))

مصونیت در خیابان :  با همراهتان در پیاده رو و خیابان راه می روید . اگر مسن تر یا متشخص تر از شما یا فرزند کوچک است ، وظیفه دارید که او را بین خود و دیوار قرار دهید تا به این وسیله او را از خطرات احتمالی مصون دارید . در غیر این صورت ، وظیفه آقا است که خانم همراهش را از خطرات حفظ کند .

بچه ها و دروغ :  هنگامی که از کودکان تان می خواهید به دروغ بگویند در خانه نیستید ، چگونه انتظار دارید که به شما دروغ نگویند ؟ در زندگی اغلب خودمان بیش تر از هر کس دیگر باعث گرفتاری های آینده مان می شویم .

به نظر می رسد اگر بزرگترها کمتر لو می روند بخاطر این است که عمری تمرین کرده اند .

اسرار : رازی را که در دل خود نمی توانیم حفظ کنیم ، چگونه ممکن است از دیگری  انتظار داشته باشیم در دلش حفظ کند ؟

دو جنس مشابه  : موقع خرید ، در مورد انتخاب دو جنس مشابه ، زیاد وقت صرف نکنید و اوقات فروشنده را نگیرید. ممکن است که او با روی گشاده منتظر تصمیم شما بماند ولی شما او را از فروش دیگری باز می دارید .

زمان تلف شده ، زندگی تلف شده خودمان است .

ادب در همه حال : برای یک فرد مودب خانه ، اداره ، مجلس مهمانی و داخل اتوبوس فرقی ندارد . سعی کنید در همه حال مودب باشید . اگر ادب را با اخمو بودن اشتباه نگیرید .

ادب چیز خوبی است . پس چرا آن را به دیگران تقدیم نکنیم؟

کدورت : زندگی هیچ ارزشی ندارد ولی در جهان هیچ چیز هم ارزش زندگی را ندارد .

اگر با همسرتان کدورتی دارید ، لازم نیست اخمهایتان را به اطرافیان تحویل دهید . آنها مقصر نیستند . می گویند انسان اخمو و افسرده انسانی گمشده است . عاقل آن است که در مقابل سختی ها و بدبختی ها لبخند بزند ( البته در مقابل سختی ها و بدبختی های دیگران ! )

 

جمله زننده : جملات و شوخی های رکیک و زننده نه تنها بامزه نیستند ، بلکه آقایی را از مردان و خانمی را از زنان می گیرند.

هر لحظه باید برای دستیابی به هدف والای انسانی بهره گرفت. می گویند انسان مانند رودخانه است . هر چه عمیق تر باشد آرام تر است .

شماتت : شماتت با جملات تند ، بیش تر اوقات به معنی ضربه زدن به روح دیگری و مجروح کردن دل او به شمار می رود .

قابل توجه خانم ها : سنجاق یا سوزن به جای دکمه زیر کمر و یقه لباس ، علامت بزرگ بی نظمی است .

تهدید : با فرزندانتان مدام با تهدید حرف نزنید . بعدها آن ها هم همین لحن را در مورد نوه های عزیز شما به کار می گیرند . اشکال این جا است که هر نسلی باید به نسل بعدی یاد دهد که آتش می سوزاند و جالب این جا است که همیشه مجردها هستند که روش بچه داری را به ما یاد می دهند !

بالا انداختن شانه : شاید با بالا انداختن شانه بتوانیم عقیده منفی خود را نشان دهیم ولی آیا ادب خود را هم نشان داده ایم ؟

 

هنرپیشگان سینما : به طور طبیعی حرکات عادیمان خیلی زیباتر از حرکاتی که از هنرپیشگان سینما تقلید می کنیم. به خصوص اگر این حرکات با سن و شخصیت مان ناهماهنگ باشد.

مهمترین کسی که درجهان باید بدون چون و چرا با او صادق باشیم خودمان هستیم .

شما یا تو ؟   اگر برای اولین بار یا چندمین بار به تعمیرکار ، لوله کش ، کفاش ، خیاط و دیگر کارگزارانی که با آنها تماس دارید برخورد کردید ، آنها را تو خطاب نکنید و به این وسیله برتری خود را به آنها نشان ندهید . ولی در صورت داشتن صمیمیت زیاد ، در این کار آزادید .

بد نیست گه گاه کمی با ادب مان تجارت کنیم .

زبان دوم  : اگر فارسی حرف می زنید ، کلمات زبان دیگر را به کار نبرید و اگر به زبان بیگانه آشنا هستید ، باز فقط از همان زبان استفاده کنید . به کارگیری کلماتی از زبان دوم ،نشان می دهد که شما زبان اول را نمی دانید .

نجوا : وقتی به حرف هایی نجوا مانند دو نفر گوش می دهیم ، مانند این است که از سوراخ کلیدی درون اتاق خصوصی دیگران را دید می زنیم .

 

اشتباه لپی  : اگر در میان صحبت تان اشتباه لپی کردید ، بهتر است آن را اصلاح نکنید که کار خرابتر می شود . از جمله تان بگذرید و به صحبت ادامه دهید .

انسان به طور معمول بدترین خطاها را هنگام جبران خطاهایی خود مرتکب می شود .

شهرت : خودتان باشید ، حتی اگر بسیار شهرت دارید و مردم از شما امضاء می خواهند .

پول قهر  : زمانی که با اتومبیل دوستان بیرون می روید ، کمی هم پول به همراه داشته باشید . کسی چه می داند شاید قهر کردید . پول برگشت که باید داشته باشید !

عینک آفتابی : اگر عینک آفتابی به چشم دارید ، در موقع معرفی به شخص دیگر باید عینک تان را بردارید .

نشریه : مجله یا روزنامه ای که خریداری شده و به خانه رسیده ، به نسبت مساوی به اهالی خانه تعلق دارد . اول آنرا ورق بزنید . مطالب کوچک را بخوانید . بعد بگذارید سایرین هم آنرا نگاه کنند . در فرصت بعدی می توانید تمام مطالب آنرا بخوانید .

( البته قبل از فردا آن را بخوانید زیرا گفته اند روزنامه امروز کاغذ باطله فردا است ! )

 

عطر بزنید یا نزنید ؟  عطر یا ادکلن می زنید ؟ بعد از چند لحظه دیگر خودتان بوی آنرا احساس نمی کنید ولی دیگران از بوی تند و شدید عطر شما آزار می بینند . رایحه باید ملایم باشد .

مواقعی نیز هست که نباید عطر و ادکلن مصرف کنید مانند زمان عیادت یک بیمار ، سفر با ترن ، هواپیما و غیره .

همیشه ممکن است خیلی ها  به بوی نوعی از عطرها حساسیت داشته باشند .

 آن کس که عاشق خود است ، تا آخر عمر عاشق باقی می ماند.

تاخیر : اگر دیر به سینما ، تئاتر و مجامع عمومی نشسته وارد شدید ، سریع و با ( سر دزدیده ) و معذرت خواهی فراوان از ردیفی که دیگران نشسته اند رد شوید . در ضمن در سینما کنار گوش همراه تان حرف نزنید و خود را روی شانه او خم نکنید . به فکر افراد ردیف جلو و پشت سرتان باشید .

باران آب دهان : مراقب باشید موقع حرف زدن ، آب دهانتان به اطراف پراکنده نشود . مردم که نمی توانند در هنگام شنیدن حرف های شما چتر به دست بگیرند !

 

بحث یا دعوا ؟  تولستوی می گوید : (( همه می خواهند بشریت را عوض کنند ولی هیچ کس نمی خواهد خود را عوض کند ! ))

می توان در مورد مساله ای بحث کرد . ولی نمی توان دعوا یا مجادله نمود و صدای خود را بلند کرد .

شاید جار و جنجال و دعوا و مرافعه وسیله ای برای خفه کردن وجدان خودمان باشد ولی به هر حال باید بگذاریم تا فرزندانمان اختلاف میان بحث و دعوا را دریابند .

مزه کلمات : کلامی را که هنوز بر زبان نیاورده اید ، برده شما است . ولی کلامی که بر زبانتان جاری شده شما را برده خود کرده است . در نتیجه خیلی بهتر است که اول به جمله تان فکر کنید و آن را در دهان مزه مزه کنید و بعد آن را به زبان بیاورید . شاید تلخ مزه باشد .

راه پله : در راه پله ، راه رو ، در ورودی خودتان را کنار بکشید و برای آنان که بیش تر عجله دارند راه را باز بگذارید .

اعتماد به نفس : اعتماد به نفس داشته باشید. در نتیجه متکبر و حسود نخواهید بود . زیرا تکبر ، حسادت ، تنگ نظری و ... از عدم اعتماد به نفس به وجود می آید .

در حقیقت این ها دشمنان حقیقی ما هستند که در نهاد خودمان پنهان شده اند .

می گویند حسود کسی است که از چاقی دیگران لاغر می شود .

آسانسور : اگر در آسانسور هستید ، همیشه متوجه باشید که رویتان باید مقابل در آسانسور باشد حتی اگر به دیگران پشت می کنید . شاید لازم باشد به آسانسور بیشتر احترام بگذارید زیرا گفته اند : زندگی هیچ کس به اندازه آسانسور ، پر نشیب و فراز نیست !

چرا در می زنید  ؟ اگر برای ورود به اتاقتان در می زنید، علامت این است که اجازه ورود می خواهید .  اگر بدون صبر و حوصله وارد می شوید ، پس چرا در می زنید ؟

در خیابان : در خیابان ، از هر طرف که با همراه تان راه می روید ، کیف و بسته تان را به طرف دیگر بدهید که مزاحم او نباشد .

پوشش امانتی : اگر پوششی  امانتی را از دیگران به امانت گرفته اید ، به آن عطر یا ادکلن نزنید.

ضربان نبض و عطر : خانم ها عطر ها را به زیر گوش ، پشت مچ دست ( روی نبض ) و کمی هم پشت زانوان می زنند ، تپش نبض و حرکات قدم ها است که رایحه عطر را پخش می کند .

آقایان کافی است که کف دست معطرشان را به صورت و موها بکشند تا خوشبو باشند .

ارزش اشیا : اگر در مورد لباس یا شئی که خریداری کرده اید از شما سوال کردند ، سریع قیمت آن را نگویید .

خانم های جوان – آقای پیر : تنها موقعی خانمی می تواند جای خود را به آقایی تعارف کند و یا بسته افتاده از دست آقا رابردارد ، که خانم جوان و آقا پیر باشد .

ادکلن فقط برای آقایان : ادکلن عطر آقایان است . چه استفاده کنند ، چه هدیه بگیرند .

سوت : سوت نزنید . دوستان تان را با سوت خبر نکنید . در خیابان زیر پنجره خانه رفیقتان سوت نکشید و نگذارید آنها شما را با سوت خبر کنند . در بعضی از کشورها سوت را فقط برای خبر کردن حیوانات یا صدا زدن تاکسی می کشند !

کار خیر : اگر در فروشگاه خیریه خرید می کنید ، به دنبال ارزان ترین کالا نروید . یادتان باشد که دست به یک کار خیر زده اید و این خرید برای کمک به دیگران است .

فقط دو دسته از مردم می توانند خست به خرج دهند . مردم خیلی پولدار و مردم خیلی بی پول .

صورت عرق کرده : اگر در تابستان صورتتان عرق کرده است ، اصراری نداشته باشید که دوستانتان را ببوسید .

زندگی خصوصی دیگران : سعی کنید از زندگی خصوصی دیگران ، چیزی نبینید و چیزی نشنوید . چیزی ندانید . مگر آنکه بر حسب اتفاق از اسرارشان با خبر شوید . هر اقدام بزرگ در ابتدا محال به نظر می رسیده است و نیما یوشیج می گوید :

(( محال از طرز فکر خود ما به وجود می آید . ))

احترام : پوشیدن جوراب ارزان قیمت زیباتر از جوراب گران قیمتی است که پاره و در رفته باشد . می توان در زندگی همه چیز را رفو کرد حتی جوراب پاره را !

در خیابان : در خیابان با دیدار دوستی که مدتی از او بی خبر بوده اید فریاد نکشید و او را نبوسید .

جای کافی در اتوبوس : خودتان را روی صندلی های دو نفره اتوبوس رها نکنید و جای کافی برای نفر بعدی باقی بگذارید ، حتی اگر خیلی لاغر باشد .

برای دیدن سایر مطالب به سایت زیر مراجعه کنید: